Naia ger SHL energi

4 oktober 2022 16:00

Den svenska energi- och funktionsdrycken Naia och SHL (Svenska Hockeyligan) har i dagarna tecknat ett samarbetsavtal för säsongen 2022-2023. Avtalet omfattar marknads- och försäljningsrättigheter för Sveriges högsta liga på herrsidan inom ishockeyn.


Naia är ett svenskt varumärke, inom Spendrupssfären, som tillverkar funktionsdrycker med noggrant utvalda ingredienser helt fria från animaliska tillsatser, konserveringsmedel och artificiella färgämnen.

– Vi ser fram mot samarbetet med SHL och att bli en del av SHL:s partnerfamilj. En viktig del av vår kommunikation är långsiktiga samarbeten och gemensamma initiativ. Vi hoppas kunna tillföra extra energi både på rinken och hos publiken. Avtalet är en viktig del i Naias fortsatta expansion och etablering på marknaden för funktions- och energidrycker, säger Anna-Stina Hallberg, marknadschef för alkoholfritt på Spendrups.

SHL har som vision att bygga världens bästa ishockeyupplevelse och inom ramen för detta är samarbeten med aktörer som erbjuder besökarna bra mat- och dryckesupplevelser i arenorna centralt.

– Efter att ha haft en process under våren med att identifiera vilket varumärke inom energi/funktionsdryck vi vill samarbeta med, är vi mycket glada att hälsa Naia välkomna till SHL:s partnerfamilj, säger Peter Allvin, kommersiell chef på SHL och fortsätter:

– Samarbetet involverar såväl försäljningsrättigheter på våra arenor som marknadsrättigheter, vilket bildar en spänstig helhet. Vi hoppas och tror att Naia genom SHL och våra starka varumärken ska kunna ta ett rejält kliv framåt såväl avseende kännedom som preferens i vår breda målgrupp.