Ivan Baranka anmäld till disciplinnämnden

13 november 2015 11:02

I samband med gårdagens SHL-matcher har situationsrummet och referensgruppen granskat en händelse och anmält Ivan Baranka till Svenska Ishockeyförbundets disciplinnämnd.


### Ivan Baranka - Checking to the head

Knappt åtta minuter in i matchen mellan Rögle och Brynäs tacklar Rögles Ivan Baranka Brynässpelaren Linus Ölund som utgår skadad från matchen. Tacklingen kommer från sidan och Baranka har möjlighet att tackla axel mot axel, men träffar istället huvudet. Baranka anmäls för Checking to the head, regel 124.